Historical Note
Main Fields of Research Activities
Directorate
Scientific Council
Persons
Contacts
Department of Law
Department of Philosophy
Udmurt branch of the Institute
Cathedra of philosophy
Cathedra of foreign languages
Search by Authors
Search of Publications
2025 2024 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1997 and earlier
About
Search by Authors
Search by Articles
2024 Vol. 24
2023 Vol. 23
2022 Vol. 22
2021 Vol. 21
2020 Vol. 20
2019 Vol. 19
2018 Vol. 18
2017 Vol. 17
2016 Vol. 16
2015 Vol. 15
2014 Vol. 14
2013 Vol. 13
2012 Issue 12
2011 Issue 11
2010 Issue 10
2009 Issue 9
2008 Issue 8
2007 Issue 7
2005 Issue 6
2004 Issue 5
2003 Issue 4
2002 Issue 3
2001 Issue 2
1999 Issue 1
 
 On the Way to Non-Hierarchical Communication: Methods of Reading and Writing in Teaching Philosophy to University Students  Print Version   Site Map     Language Switch to Russain Switch to English
Год науки
Наука и университеты

Год науки
 
Search by Authors
Search of Publications
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
2008
2007
2006
2005
2004
2003
2002
2001
2000
1999
1998
1997 and earlier

On the Way to Non-Hierarchical Communication: Methods of Reading and Writing in Teaching Philosophy to University Students

Vorobeva M.V. Kochukhova E.S.
On the Way to Non-Hierarchical Communication: Methods of Reading and Writing in Teaching Philosophy to University Students // KnE Social Sciences: Fourth International Scientific Conference Communication Trends in the Post-literacy Era: Multilingualism, Multimodality, Multiculturalism.– Dubai: Knowledge, 2020.– P. 136-148. DOI: 10.18502/kss.v4i2.6322.
РИНЦ 

Статья посвящена проблеме организации неиерархической коммуникации в учебном процессе вуза. Авторы предполагают, что некоторые методы обучения могут привести к разрыву в общении между преподавателем и студентом. Авторы описывают и анализируют свой опыт использования методов чтения и письма, принятых в системе гуманитарного образования для преподавания философии на негуманитарных специальностях в Российском университете. Этот случай имеет важное значение, поскольку он отражает пятилетний опыт использования методов чтения и письма в отрыве от всей гуманитарной системы. Такая изоляция влияет на выбор методов и их трансформацию. В статье изложены основные трудности, с которыми сталкиваются преподаватели и ограничения этих методов. Выявлены трудности в оценке эффективности рассмотренных методов. Анализ обратной связи студентов на семинарах показывает, что эти методы помогают преодолеть разрыв в общении между преподавателем и студентом и создать благоприятную среду, способствующую более эффективной работе над философскими текстами.

The article is devoted to the problem of organizing non-hierarchical communication in the university classroom. The authors suggest that some teaching methods can bring the gap in communication between teacher and student. The authors describe and analyze their experience with the use of reading and writing methods adopted in the liberal arts education system for teaching the philosophy to non-humanities majors at a Russian university. This case is significant because it reflects the five-year experience of using reading and writing methods in isolation from the entire humanitarian system. This isolation affects the choice of methods and their transformation. The article outlines the main difficulties that instructors face and the limitations of these methods. Difficulties in assessing the effectiveness of the considered methods are revealed. An analysis of student feedback on the seminars shows that these methods help bridge the gap in communication between teacher and student and create a supportive environment conducive to more effective work on philosophical texts.

Full text>>

Дизайн и программирование
N-Studio беременность, мода, красота, здоровье, диеты, женский журнал, здоровье детей, здоровье ребенка, красота и здоровье, жизнь и здоровье, секреты красоты, воспитание ребенка православные знакомства, православный сайт творчeства, православные рассказы и стихи рождение ребенка,пол ребенка,воспитание ребенка,ребенок дошкольного возраста, дети дошкольного возраста,грудной ребенок,обучение ребенка,родить ребенка,загадки для детей,здоровье ребенка,зачатие ребенка,второй ребенок,определение пола ребенка,будущий ребенок
© 2006-2025
Institute of Philosophy and Law, Ural Branch of the Russian Academy of Sciences